Eize Hoomoedt, nummer 2 op onze kandidatenlijst.

Onze nummer 2 op de lijst, vol enthousiasme en bruisend van de Ideeën om mensen met elkaar te verbinden.

Mijn naam is Eize Hoomoedt, 39 jaar en een geboren en getogen Westerwolder. Na jaren op Texel te hebben gewoond, ben ik terug gegaan naar Sellingen. Hier woon ik nu samen met mijn vriendin, Hester van Geuns. Mijn werk als Horeca-manager bij een zaak in Sellingen bevalt erg goed. Tevens ben ik fervent dirigent van een prachtig smartlappenkoor. Daarnaast ben ik bestuurslid van Plaatselijk Belang in Sellingen, omdat ik het belangrijk vind dat we er samen voor zorgen dat de dorpen in onze gemeente goed ondersteund worden.

Goede zorg in eigen dorp vind ik erg belangrijk. Zo kunnen mensen in hun eigen omgeving blijven wonen en de zorg krijgen die ze nodig hebben. Ook kunst en cultuur moet ook zeker gewaarborgd blijven in onze gemeente. Samen met alle verenigingen die er zijn op dit gebied moet gekeken worden naar wat nodig is om voort te blijven bestaan.

Daarnaast vind ik ‘noaberschap’ erg belangrijk: Denken om je medemens en zorgen voor elkaar. Mijn motto is: doe het samen! Samen zorgen we ervoor dat onze gemeente Westerwolde een prachtige, bruisende gemeente wordt.

Samen kan ook met de kleine energie-corporaties. Het zou fantastisch zijn als we een ‘Westerwoldse Energiekoepel’ kunnen creëren. We kunnen stroom op een duurzame, kleinschalige manier opwekken. En dat op een manier dat iedereen er in onze gemeente er iets aan heeft.

Laten we om elkaar denken en er voor elkaar zijn. Samen kunnen we Westerwolde aan! GroenLinks, Sociaal en Duurzaam. Precies wat nodig is.