Commissievergadering 10 oktober

Uit de lange agenda van de commissievergadering van 10 oktober willen we graag aangeven hoe we over een paar zaken denken, de vermakelijkheidsretributie voor Bourtange en de megastallen in Westerwolde!

Bourtange

Voor GroenLinks Westerwolde moet cultuur betaalbaar blijven voor iedereen, óók voor mensen met een kleine beurs. De toegangskaartjes voor het museum Bourtange zijn kort geleden al flink duurder geworden en daar komt straks nog de BTW-verhoging overheen. Daarom willen we niet ook nog een gemeentelijke belasting heffen!

Megastallen

Dinsdag hebben we niet alleen gedemonstreerd tegen de komst van een megastal maar tijdens de commissievergadering ook duidelijk gemaakt dat we deze ontwikkeling niet willen. Niet alleen vanwege dieronvriendelijkheid, de koeien komen niet meer buiten, maar ook uitstoot van methaan en andere gassen. Maar denk ook aan de leefbaarheid van het platteland, waar gezinsbedrijven worden opgekocht door de commerciële superboeren!