René Kriek gekozen tot lijsttrekker!

René Kriek is door de leden van GroenLinks Westerwolde gekozen tot lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen op 22 november voor de nieuwe gemeente Westerwolde. Kriek is op dit moment raadslid voor GroenLinks in de gemeente Vlagtwedde. Tijdens een drukbezochte ledenvergadering in dorpshuis de Voortgang in Wedde werd René unaniem tot lijsttrekker gekozen!

Als tweede op de lijst is gekozen Eize Hoomoedt gevolgd door Evelien Pinxterhuis en Hans Elbersen. Binnert Blom maakt de top 5 compleet.
Met Rene Kriek kiest GroenLinks voor een ervaren lijsttrekker, die sinds 2010 actief is als raadslid in de lokale politiek. Kriek heeft veel kennis van natuur en milieu. Daarnaast is hij erg betrokken bij de samenleving op sociaal terrein en het onderwijs.

Naast de kandidatenlijst is ook het verkiezingsprogramma door de leden vastgesteld. Een programma waarbij GroenLinks breed inzet op een goed evenwicht tussen natuur, landbouw en toeristische ontwikkelingen in Westerwolde met volop aandacht voor lokale energie-opwekking, maar ook een
Westerwolde waar iedereen de mogelijkheid moet hebben op werk, onderwijs en een goed sociaal vangnet!